Αξιούμε!!!

Κάνε δική σου τη σελίδα μας.

Κύρια Σελίδα.

Εμείς...
Χάρτης
Ομιλίες
Έγραψαν...

Τα Σχολεία μας

Εκπαίδευση
Ενημέρωση
Δημοτικό & Νηπιαγωγείο
Γυμνάσιο
Τα παιδιά μας γράφουν

Δημογραφικά Στοιχεία
Κάτοικοι, Κοινοτικό Συμβούλιο, Σχολική Εφορεία

Μαθητές
Ιστορία
Ασχολίες Κατοίκων

Καταστροφή Πολιτιστικής μας κληρονομιάς

Οι "Δικοί" μας Άγιοι
Χερσόνησος Αγίων

Απόστολος Ανδρέας (1)
Απόστολος Ανδρέας (2)

Άγιος Φίλωνας (1)
Άγιος Φίλων (2)
Άγιος Συνέσιος (1)
Αγ. Συνέσιος (2)
Αγία Φωτεινή
Μονή και Θαύματα του Απ. Ανδρέα
H Eπισκοπή Καρπασίας

Εγκλωβισμένοι
Το δράμα των εγκλωβισμένων
Οι εγκλωβισμένοι μας
Δολοφονίες, Ξυλοδαρμοί, Κλοπές
ΚΑΡΠΑΣΙΑ: Οι τελευταίοι των Ευρωπαίων εγκλωβισμένων
Μηνύματα Εγκλωβισμένων
Στο ευρωπαϊκό δικαστήριο οδήγησαν οι Ριζοκαρπασίτες τους Τούρκους

Τα δικά μας
Ριζοκαρπασίτικες Συνταγές
Συντυχάννετε (ομιλείτε) ριζοκαρπασίτικα;
Το χωρκόν μου
Ο καιρός στο Ριζοκάρπασον

Το Ριζοκάρπασον στη μνήμη μας
Σωματεία

Ιστορία
Γεωγραφία
Τοπωνυμία
Παραλίες
Μνήμες

Πρόσωπα
Οι Ριζοκαρπασίτες γράφουν
Χερσόνησος Ηρώων
Αγνοούμενοι
Γιάννης Μανιταράς

Το Μαρίν
Νάσα Παταπίου
Πάρις Αθανασιάδης
Γιάννης/Μαρία


Φωτογραφίες
Φωτογραφίες του χθες  (1)
Νέες ανέκδοτες μαθητικές φωτογραφίες  (2)
Νέες Ανέκδοτες φωτογραφίες  (3)
Ανέκδοτες φωτογραφίες  (4)
Νέες Φωτογραφίες  (5)
Νέες μαθητικές φωτογραφίες  (6)
Φωτογραφίες σήμερα (7)
Φωτογραφίες σήμερα (8)

Μαθητικές (9)

Εφημερίδα Ριζοκαρπάσου
Τεύχος 1
Τεύχος 2
Τεύχος 3

Τεύχος 4
Τεύχος 5

Τεύχος 6
Τεύχος 7
Τεύχος 8

Τεύχος 9


Άλλες ενδιαφέρουσες σελίδες
Τα κατεχόμενα μνημεία μας

Υπουργείο Παιδείας
Κώμα Γιαλού
Νέτα
Επισκοπή Καρπασίας
Lobby for Cyprus
Cypriot Federation

Nepomak
Rizokarpasso fc
Κατωκοπιά



Τηλεφωνικοί κατάλογοι:

ΑΤΗΚ (Κύπρου)

Ο.Τ.Ε (Ελλάδας)

Αρχείο

Άρθρον 92 του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Κύπρου

Στις 20/11/2007 γράψαμε τα πιο κάτω. Σήμερα, Σεπτέμβριος 2009, άρχισε η κατ΄ άρθρον συζήτηση της αλλαγής του Καταστατικού χάρτη της Ιεράς Εκκλησίας της Κύπρου. Και επειδή πολύς λόγος έγινε για αλλαγή του άρθρου 92...

Άρθρον 92

Δύο Μοναί, η του Αποστόλου Ανδρέου και η του Αγίου Γεωργίου του Κοντού, καίπερ διαλελυμέναι, διοικούνται όμως υπό του Ενοριακού συμβουλίου υπό την προεδρείαν του οικείου Επισκόπου και αποτελούσι περιουσίαν αυτού.

... που ο νέος Χάρτης ήθελε την κατάργησή του, δηλαδή ο Απόστολος Ανδρέας να μην διοικείται από τους Ριζοκαρπασίτες αλλά απόν τον Αρχιεπίσκοπο, παραθέτουμε παρακάτω απομαγνητοφωνημένη την υπόσχεση που έδωσε ο Επίσκοπος Καρπασίας στις 17/1/2008 προς τους Ριζοκαρπασίτες.

Παντελής Πίτρακκος: Έπρεπε οπωσδήποτε να μας δώσουν την ευκαιρία να έχουμε κι εμείς το δικό μας τον επίσκοπο. Μετά τις αρχιεπισκοπικές εκλογές άρχισε η διαδικασία και ιδού τώρα έχουμε το δικό μας τον επίσκοπο τον οποίο περιβάλλουμε με αγάπη και εμπιστοσύνη. Απόδειξη αυτού είναι ότι σε όλες τις εκδηλώσεις μας πάντοτε τον προσκαλούμε. να αναφερθώ στο μνημόσυνο του Παναγιώτη Πλάστη, στα 90χρονα του Γυμνασίου και η σημερινή εκδήλωση είναι ακόμα ένα δείγμα της εκτίμησης μας προς το πρόσωπο του επισκόπου. Ένα πρόβλημα το οποίο απασχολούσε  τους Kαρπασίτες τελευταίως ήταν το πρόβλημα της διαχείρισης της μονής του Αποστόλου Αντρέα. Εδώ στην ίδια αίθουσα είχαμε κάμει μια παλλαϊκή συγκέντρωση μέσα στο Νοέμβριο, είχαμε σύσκεψη στην αρχιεπισκοπή. Ο θεοφιλέστατος πήρε την απόφαση μπροστά μας ότι το καθεστώς πρέπει να παραμείνει το ίδιο για εθνικούς κυρίως λόγους και στη συνέχεια και ο αρχιεπίσκοπος μας λέει εφόσον αυτή είναι η απόφαση του επισκόπου σας εγώ τη σέβομαι και οπωσδήποτε από τώρα και στο εξής θα έχετε να κάμνετε με τον επίσκοπο σας. Εν τω μεταξύ οι καταστατικές αλλαγές μας πρόλαβαν και κάπου φαίνεται ότι μια παλιά σκέψη κυριάρχησε για αφαίρεση εκείνου του καταστατικού της εκκλησίας σύμφωνα με το οποίο λειτουργεί το μοναστήρι στον Απ. Αντρέα. Σε σύσκεψη σε προηγούμενη συνεδρία ζητήθηκε να έχουμε συνάντηση με τον επίσκοπο μας απλούστατα για να μας καθησυχάσει ότι η απόφαση που πήραν είναι απόφαση τελεσίδικη και οριστική. Ίσως απόψε είναι ευκαιρία που είναι μαζί μας να το ακούσουμε όλοι από το ίδιο το στόμα του. Ευχαριστώ

Επίσκοπος Καρπασίας κ. Χριστοφόρος: Κάθε φορά που μου δίνεται η ευκαιρία να συναντηθώ με Καρπασίτες δεν είναι απλώς υποχρέωση μου να παρευρίσκομαι σε αυτές τις συναντήσεις, αλλά είναι για μένα ανάγκη. Και είναι ανάγκη από δύο απόψεις: Πρώτη, μου δίνεται η ευκαιρία να σας γνωρίσω καλύτερα και όσο σας γνωρίζω καλύτερα, τόσο περισσότερο κατακτάτε την καρδιά μου. Θυμάμαι όταν πήγα στη Μεγάλη Βρετανία για να συναντήσω εκεί τους Καρπασίτες σε μια συνάντηση που είχαμε εκεί στην Κυπριακή αδελφότητα κάποιος, νομίζω από το Ριζοκάρπασο με ρώτησε πού εννά χτίσεις την μητρόπολη σου  όταν πάμε πίσω; Όχι συγγνώμη, πού θα είναι η έδρα σου όταν θα πάμε πίσω; Του λέω την έδρα μου την έχτισα την προετοίμασα και την έχω ολοκληρώσει και εκεί  που την έχω βάλει δεν μπορεί να την μετακινήσει κανείς. Μου λέει που; Του λέω μες στην καρδιά μου. Και  σας έχω βάλει όλους τους Καρπασίτες μέσα στη καρδιά μου και δεν είναι σχήμα λόγου. Πιστέψετε με λαχταρώ πότε θα έρθει η ώρα να περάσω το οδόφραγμα και να πάω στην Καρπασία. Λαχταρώ πότε θα ‘ρθει η στιγμή να έχει μια συνάντηση μια εκδήλωση ένα εσπερινό κάτι με τους Καρπασίτες για να βρεθώ ανάμεσα τους. Εγώ δεν ήμουν Καρπασίτης. Είπα δεν ήμουν γιατί τώρα είμαι. Από τη στιγμή που χειροτονήθηκα επίσκοπος και άρχισα να γνωρίζω τους Καρπασίτες μπορώ να σας πω ότι αισθάνομαι τόσο δεμένος με την περιοχή που για μένα είναι ένα πολύ πρωτόγνωρο συναίσθημα αυτό το οποίο αισθάνομαι  όταν πηγαίνω στη Καρπασία. Είναι αυτή η λαχτάρα να πάω και ο πόνος να γυρίσω. Και να είστε σίγουροι ότι παρότι  δεν υπήρξα ούτε εγκλωβισμένος ούτε πρόσφυγας όλη αυτή την περίοδο έζησα και βίωσα με το δικό μου τρόπο και αυτό που λέμε εγκλωβισμένοι  και πρόσφυγες. Φτάνει σας πω ότι, θα το έχετε ακούσει όλοι,  τα Χριστούγεννα έκανα μια προσπάθεια να πάω να λειτουργήσω για πρώτη φορά στο Άγιο Συνέση. Μέσω των Ηνωμένων εθνών, οι Τούρκοι μας είπαν να πάμε απλώς να παρακολουθήσουμε. Μέσω κάποιων άλλων πολιτικών και παραγόντων με τους οποίους προσπαθήσαμε να εξασφαλίσουμε μια άδεια, μας είπαν να πάμε και να λειτουργήσουμε. Και η τελευταία απόφαση των Τούρκων που μας δόθηκε από τον σύμβουλο του Ταλάτ, ήταν να πάτε και να λειτουργήσετε και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Και έτσι προετοιμαστήκαμε ψυχικά να πάμε να λειτουργήσουμε. Ήταν Χριστούγεννα. Ήταν η πρώτη φορά που θα έκανε επίσκοπος Καρπασίας Χριστούγεννα στην καρδιά της Καρπασίας, στον Άγιο Συνέσιο στο Ριζοκάρπασο. Δεν μπορείτε να καταλάβετε με πόση αγωνία περίμενα αυτή τη μέρα να βρεθώ εκεί. Και φτάσαμε μετά από  κάποιες δυσκολίες που είχαμε και στο οδόφραγμα και δεν μας επέτρεψαν να λειτουργήσουμε. Ανέβηκα στο δεσποτικό θρόνο και περίμενα ότι από στιγμή σε στιγμή θα έρθουν να μου πουν κατέβα κάτω. Δεν μου είπαν.  Άρχισα να ψάλλω τις καταβασίες και με σταμάτησαν. Αισθανόμουν εγκλωβισμένος μέσα στον θρόνο μου, τον επισκοπικό. Ούτε δεξιά να κοιτάξω ούτε αριστερά. Συνεχώς είχαν τις κάμερες στραμμένες πάνω  μου. Ούτε να ευλογήσω το ποίμνιο μου, τα πνευματικά μου παιδιά, ούτε μία ευλογία δεν μπορούσα να τους μεταφέρω. Μπαίνοντας μέσα οι άνθρωποι και βλέποντας με εκεί φαινόταν ότι ήμουν λυπημένος. Μπορούσα να χαίρομαι παρότι ήταν Χριστούγεννα; Το αντιλαμβάνονταν και τους έβλεπα ότι έκλαιγαν κι αυτοί. Πονούσαν και δεν μπορούσε κανείς να με πλησιάσει γιατί οι Τούρκοι συνεχώς ήταν εκεί με τις κάμερες και το πιο τραγικό απ’ όλα ήταν όταν θέλησα να πάω να κοινωνήσω και δοκίμασα να κατέβω κάτω από το… και φώναξαν του Γιώργου του Μιχαήλ και του είπαν πες του να μην… μόνο να παρακολουθεί, δεν επιτρέπεται να φύγει από κει να πάει μέσα. Βρε θα πάει να κοινωνήσει …τίποτε… Μετά τους εξήγησε κλπ. Εντάξει λεει να πάει. Όταν πήγα στο ιερό περικύκλωσαν το ιερό απέξω με τις κάμερες και κινηματογραφούσαν. Εκεί πλέον δεν άντεξα και λέω στον πατέρα Ζαχαρία:  Πάτερ μου το αντίδωρο θα το δώσω. Δεν μπορώ να μην δώσω μια ευλογία στους ανθρώπους. Θα δώσω το αντίδωρο. Μου λεει δοκίμασε και βλέπουμε. Και αυτός ο καημένος ήταν φοβισμένος. Ευτυχώς δεν μας είπαν τίποτε μας άφησαν και δώσαμε το αντίδωρο και φύγαμε. Ήταν τα πιο πονεμένα Χριστούγεννα τα οποία έχω κάνει στη ζωή μου. Η λειτουργία έγινε από τον πατέρα Ζαχαρία, αλλά να λειτουργήσω εγώ δεν μου επέτρεψαν . Κι όμως μέσα από αυτό τον πόνο ο οποίος πιστέψετε με είναι κάτι που μπορεί δεν να περιγραφεί δεν ήταν σωματικός πόνος, ήταν ψυχικός ο πόνος. Ήταν ένα μαρτύριο από αυτό που περνούν οι άγιοι, οι μάρτυρες κάτι το οποίο δεν περιγράφεται και δεν μπορεί να εξηγηθεί με λόγια. Αλλά μέσα από τον πόνο υπήρχε μια ελπίδα. Κι αυτή η ελπίδα ήταν βέβαιη για μένα και είναι βέβαιη. Είναι η ελπίδα της  επιστροφής. Γιατί ο θεός μας δοκιμάζει πριν μας δώσει ένα χάρισμα. Γιατί μας δοκιμάζει; Για δύο λόγους: Πρώτα θέλει μέσα από τη δοκιμασία να ωριμάσουμε εμείς πνευματικά για να μπορούμε να αντέξουμε το χάρισμα αυτό. Αν κανείς δεν ενδυναμωθεί στην υπομονή, στην πίστη, στην ελπίδα, στην αγάπη, στην  ανοχή και είναι αρετές αυτές που θα μας χρειαστούν και όταν  γυρίσουμε πίσω ελεύθεροι. Χωρίς υπομονή, χωρίς πίστη, χωρίς  ελπίδα, χωρίς ανοχή, να ανέχεται ο ένας τον άλλο με αγάπη. Χωρίς ταπείνωση. Εκεί ταπεινώθηκα. Πήγε ο επίσκοπος μέσα στον ορθόδοξο ναό, στο ναό του και τον έβαλαν εκεί, ούτε από δω να γυρίσει ούτε από δω. Είναι μια ταπείνωση. Όμως η ταπείνωση δεν μας χρειάζεται; Πώς θα την αποκτήσουμε; Σαν καθόμαστε μέσα στο Audi με τα  air condition κλπ, ή στα σκαλιστά γραφεία της αρχιεπισκοπής; Εκεί θα αποκτήσουμε ταπείνωση; Η ταπείνωση αποκτάται εκεί στα κατεχόμενα με τους εγκλωβισμένους, το ξέρει ο διευθυντής, που  το ζει καθημερινά με τα παιδιά. Να μας πει τι είναι ταπείνωση, που πρέπει  να κάνει μια κίνηση πρέπει να ρωτήσει, να πάει να πάρει άδεια για να κάνει οτιδήποτε. Αλλά αυτά μας χρειάζονται και τα επιτρέπει πολλές φορές ο Θεός για να τα αποκτήσουμε για να μπορέσουμε αύριο να χρησιμοποιήσουμε σωστά το χάρισμα από το Θεό  της ελευθερίας προς ωφέλεια δική μας και των συμπατριωτών μας. Και ο δεύτερος λόγος, που επιτρέπει ο Θεός να περνούμε μέσα από αυτές τις δοκιμασίες είναι για να μας δώσει να καταλάβουμε ότι δεν εξαρτάται μόνο από τις δικές μας προσπάθειες η ελευθερία της Καρπασίας. Χρειαζόμαστε και τη βοήθεια Του. Βλέπετε εγώ πήγα, παρακάλεσα 100 ανθρώπους να μου δώσουν άδεια οι Τούρκοι να πάω λειτουργήσω στο Ριζοκάρπασο. Κανένας δεν τα κατάφερε. Δε θα μου έλεγε: Καρπασίας μην στηρίζεσαι μόνο πάνω στους ανθρώπους αλλά και σε μένα, στο Θεό. Και λεω ας τον Θεό να δουλέψει. Εγώ πιστεύω ότι  για να επιτρέψει αυτό σ’ αυτή την περίοδο η Kαρπασία να αποκτήσει το δικό της Επίσκοπο, τον χρειάζεται, το θέλει και  κάτι ο Θεός ετοιμάζει. Χρειάζεται να υπάρχει ο επίσκοπος και όταν λέμε επίσκοπος, ο επίσκοπος έχει υπόσταση εάν είναι συνδεδεμένος με το ποίμνιο του,  όπως ένας διευθυντής έχει υπόσταση όταν στο σχολείο του έχει μαθητές και κάποιους άλλους δασκάλους ή καθηγητές στους οποίους είναι διευθυντής. Διότι αν είναι διευθυντής χωρίς  μαθητές και άλλο προσωπικό φθηνώ τω τίτλω. Δεν είναι έτσι; Άρα και ο επίσκοπος έχει υπόσταση και αξία αν είναι ενωμένος με το ποίμνιό του και το ποίμνιο με τον επίσκοπο. Άρα λοιπόν και ο επίσκοπος χρειάζεται το ποίμνιο και το ποίμνιο τον επίσκοπο. Και όλοι μαζί με τη βοήθεια και τη χάρη του θεού θα αγωνιστούμε για την επιστροφή, για την ελευθερία της πατρίδας μας.

Και για να διασκεδάσω τους φόβους σας και να σας παρακαλέσω πολύ αυτή να είναι η τελευταία φορά που συζητούμε αυτό το θέμα, αν υπάρχει κάτι άλλο θα έρθω πρώτα να σας το πω εγώ, ο Απόστολος Αντρέας θα παραμείνει ως έχει και στη διοίκηση και στο καταστατικό. Αυτό σας το είπα από την πρώτη φορά που μου θέσετε το θέμα και αντιλήφθηκα ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Όσον αφορά το καταστατικό ετοιμάστηκε ένα προσχέδιο. Το προσχέδιο δεν είναι τίποτε και έχει κατατεθεί στη σύνοδο για να πει καθένας τις απόψεις  του. Και για να ξέρετε, μόλις το πήρα το προσχέδιο στα χέρια μου, το πρώτο πράμα που αναζήτησα μέσα ήταν τούτο, να δω τι έγινε. Ούτε πώς εκλέγονται οι δεσποτάδες ούτε πως...τίποτα, αυτό πήγα εκεί στα μοναστήρια να δω για τον Απόστολο Αντρέα και είδα ότι απουσίαζε. Απέναντι μου κάθεται ο Μόρφου, ρωτήστε τον. Η πρώτη κουβέντα που του είπα το άρθρο αυτό θα το επαναφέρετε. Και η απάντηση του μου λέει εντάξει εγώ δεν έχω καμιά αντίρρηση να μου το δώσεις γραπτώς. Και ο καθένας θα καταθέσει τις απόψεις του επί του προσχεδίου γραπτώς. Να ανησυχείτε αν έρθει το τελευταίο, όταν θα είναι προς ψήφιση χωρίς το άρθρο αυτό μέσα. Εγώ σας λέω δεν θα έρθει, γιατί η επισκοπή Καρπασίας  είναι σαν μητρόπολης, έστω και αν δεν έχει τον τίτλο της μητρόπολης. Είναι αυτοδιοίκητη. Είναι επισκοπή αυτόνομη, για αυτό και ο επίσκοπος έχει και φήμη έχει και διοίκηση κλπ και αν βάλετε το τυπικό της αρχιεπισκοπής, εκεί που τελειώνει η αρχιεπισκοπή λέει επισκοπή Καρπασίας και το λέει απόφαση της συνόδου έχει γίνει αυτοδιοίκητη επισκοπή, κλπ κλπ έχει εκλεγεί ο τάδε, εκεί που τελειώνει  γραφείο επισκόπου Καρπασίας κλπ, υπάλληλοι κλπ, ανοίγουμε πολύ σύντομα στη Λεμεσό γραφεία της επισκοπής για να εξυπηρετούνται οι Καραπσίτες που κατοικούν στη Λεμεσό και στην Πάφο για να μην κόβουν να έρχονται από τις επαρχίες αυτές στη Λευκωσία για να πάρουν ένα χαρτί. Δεν έχει λειτουργήσει το γραφείο, ενοικιάσαμε το χώρο, άρχισε η επισκευή του είναι πάνω στην οδό Νίκου Παττίχη. Έγιναν 2 νέες επισκοπές αυτοδιοίκητες η Καρπασίας και η Αμαθούντα. Η απόφαση ήταν να είναι αυτοδιοίκητες οι επίσκοποι να έχουν φήμες κλπ, κλπ. Στην τελευταία σύνοδο πριν να βγει το καταστατικό ο άγιος Λεμεσού είπε όχι, εγώ θέλω να είναι βοηθός μου, να τους κάμουμε μητροπολίτες ή βοηθό. Το μητροπολίτες δε συζητήθηκε γιατί δεν ήταν όλοι παρόντες οι συνοδικοί και για να πάρουμε τέτοια απόφαση πρέπει να είναι όλοι παρόντες και έμεινε. Έστειλε ο αρχιεπίσκοπος επιστολή μετά που εκδόθηκε αυτό, και μου λέει ότι ο Καρπασίας, η επαρχία του Καρπασίας είναι κανονική επισκοπή αυτοδιοίκητη και έχει φήμη.[...] Το παλιό καταστατικό που είναι σε ισχύ ακόμη, μιλά για χωρεπισκόπους δεν μιλά για επισκόπους. Κι έτσι ήταν πάντοτε στην εκκλησία της Κύπρου και εννοούσε τους βοηθούς του αρχιεπισκόπου. Για πρώτη φορά τώρα έγινε αυτό, να γίνουν επισκοπές αυτοδιοίκητες. Κι αν μου επιτρέπεται είναι λάθος, πρέπει να είναι μητροπόλεις.[..] Η σκέψη του αρχιεπίσκοπου ήταν να γίνει μητρόπολη. Μετά είπε αφού είναι κατεχόμενη και ήθελε και κάποιο ο οποίος να είναι κοντά του να το βοηθά σε κάποια θέματα κλπ, να την κάνουμε χωρεπισκοπή μεν αυτοδιοίκητη, αλλά να τα κρατήσουμε ενιαία, να μην τα χωρίσουμε. Ούτε από οικονομικής απόψεως ούτε από άλλος πως, μέχρι να ελευθερωθεί, όμως δεν τον πειράζει και το χει πει και στη σύνοδο και σε μένα προσωπικά να γίνει μητρόπολη. Ενιαία δηλαδή να δίνουμε τα πιστοποιητικά τις άδειες γάμου κλπ τα πάντα όλα αυτά κάτω από τον τίτλο της αρχιεπισκοπής. Να μην τα χωρίσουμε τώρα, αφού είμαι κι εγώ στην αρχιεπισκοπή και ασκώ κι εγώ τρόπον τινά διοίκηση στην αρχιεπισκοπή και όχι μόνο στη επισκοπή Καρπασίας κι εγώ συμφώνησα, με ρώτησε και του είπα γιατί όχι, γιατί μετά θα θέλαμε δικό μας προϋπολογισμό, δικά μας έσοδα κ.ο.κ και που να τα βρεις; Θα μας έδινε ο αρχιεπίσκοπος ένα εφάπαξ ποσό και μετά έπρεπε να το διαχειριστούμε εμείς αυτό το ποσό για να επενδύσουμε να έχουμε δικά μας έσοδα, να συντηρούμε την επισκοπή. Δεν ήταν εύκολο πράγμα λόγω της κατοχής να γίνει αυτό το πράγμα κι έτσι συμφώνησα μαζί του να παραμείνουν ως έχουν τα πράγματα, αλλά στο τι θα γίνει στη περιοχή της Καρπασίας από άποψης εκκλησιαστικής, εκκλησιαστικοί επίτροποι, η υπόθεση του Αποστόλου Αντρέα κλπ, δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί να αποφασίσει ο αρχιεπίσκοπος, αλλά εμείς. Γι αυτό και είπε όταν ήρθαν η αντιπροσωπεία, ότι από τη στιγμή που ο επίσκοπος Καρπασίας αποφάσισε ότι το καθεστώς μένει έτσι ως έχει της διοίκηση του Αποστόλου Αντρέα, εγώ δεν έχω να πω τίποτα, δεν μου πέφτει λόγος [....]. Ακόμα ένα παράδειγμα. Όταν “έκοψαν “την περιοχή της Καρπασίας, την επισκοπή της Καρπασίας έβαλαν μέσα και οι Μάνδρες. Οι Μάνδρες είναι το χωριό του Αγίου Κωνσταντίας, του Βασίλειου και ήρθε στη σύνοδο και το ζήτησε. Το χωριό μου δώστε μου το. Και είπεν η σύνοδος μόνον εάν δώσει τη συγκατάθεση του ο Καρπασίας. Από τη στιγμή που πέρασε στα πρακτικά της συνόδου ότι οι Μάνδρες είναι της επισκοπής Καρπασίας πρέπει εγώ να πω δέχομαι να το πάρει οποιοσδήποτε. Αυτό τι σημαίνει; Ότι η επισκοπή είναι αυτοδιοίκητη. Δεν μπορεί ο αρχιεπίσκοπος να υποσχεθεί στο Βασίλειο να σου δώσω τις  Μάνδρες. [...] Το πράγμα είναι τελειωμένο μην το συζητάτε. Τέλειωσε μην το ξανασυζητάτε.

Παντελής Πίτρακκος: Το θεοφιλέστατε παραμένει ή θα σας προσφωνούμε σεβασμιότατε;

Επίσκοπος Καρπασίας κ. Χριστοφόρος: Πριν να γίνω επίσκοπος, και τώρα εξομολογώ και πριν να γίνω επίσκοπος, ένα από τα πνευματικά μου παιδιά είναι ο γιος του κυρίου Γιάννη ο Χαράλαμπος. Ήταν μαθημένα τα πνευματικοπαίδια μου πάτερ, πάτερ τωρά, πάτερ, ου!! συγγνώμη θεοφιλέστατε. Μισό  λεπτό τους λέω, ο  δεσπότης δεν είναι πατέρας; Εγώ χαίρομαι παραπάνω να μου λέτε πάτερ παρά θεοφιλέστατε. Ακόμα δεν το συνήθισα και μπερδεύκομαι. Και όλα μου τα πνευματικοπαίδια μου λένε πάτερ. Ξέρεις τι σημαίνει πνευματικός πατέρας; Πιο ανώτερο και από το θεοφιλέστατος και το  σεβασμιότατος και το μακαριότατος και το πανιερότατος. Εν πατέρας. Ξέρεις τι σημαίνει να σε βλέπουν τα πνευματικοπαίδια σου, το ποίμνιο σου,  πατέρα και όχι σεβασμιότατο; Δημιουργείται αυτή η πνευματική σχέση. Σε μια συγκέντρωση δεν θα τον πεις ο πάτερ Χριστοφόρος, αλλά ο σεβασμιότατος ο θεοφιλέστατος κλπ. Δεν είχε σημασία ο τίτλος, είναι καλά να κρατούμε και τους θεσμούς. Οι θεσμοί έχουν τη σημασία τους. μέχρι να αλλάξει οτιδήποτε,  θεοφιλέστατος, είναι  φίλος του Θεού αγαπά το θεό.

Παντελής Πίτρακκος: Η έδρα σας είναι ο Άγιος Συνέσιος, αυτό που έχετε στο μυαλό σας είναι πράγματι εκεί που υπήρχαν οι προκάτοχοι σας;

Επίσκοπος Καρπασίας κ. Χριστοφόρος: Αυτή τη στιγμή δεν θα απαντήσω, όσο κι αν με πιέσετε. Αυτό που μετρά είναι ότι η έδρα μου προς το παρόν εν η καρδιά μου για όλους τους Καρπασίτες, που ξεκινούν από την Ακανθού μέχρι τον Απόστολο Ανδτρέα.[..] Όταν με το καλό θα ελευθερωθούμε και θα πάμε πίσω, θα  συναποφασίσουμε όλοι έχοντας υπόψη μας όχι τόσο το τι επιθυμεί ο καθένας από εμάς, πρώτα εγώ, αλλά και τι εξυπηρετεί πρακτικά δηλαδή. Τώρα εσείς ελάτε στη θέση των Ακαθιωτών, βάλτε τη θέση σας στη θέση των Ακανθιωτών ή του Δαυλού και θα χρειάζεται να έρθουν στο Ριζοκάρπασο. Αυτό δεν σημαίνει ότι απορρίπτεται το Ριζοκάρπασο και προτιμάται  κάτι άλλο. Απλώς σας λέω ένα λογισμό. Αλλά το ζητούμενο εν κάτι άλλο, να προσέξουμε, δεν ξέρω αν ακούσατε τις ειδήσεις εχτές, σήμερα, που ασχολούνται συνεχώς με την Καρπασία γιατί θέλουν τις ψήφους μας, αλλά πρέπει να επαγρυπνούμε. Μετά αμέσως από τις εκλογές, θα έρθει ένα σχέδιο, αυτό εν σίγουρα που σας λέω, ήδη έχει γίνει έχει εκπονηθεί και έχει τελειώσει, έχει γίνει στη Ζυρίχη από μιαν ομάδα που είχε τοποθετηθεί τόσο από τα Ηνωμένα Έθνη, όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση,  συμφωνία και θα μας φέρουν αυτό το σχέδιο αμέσως μετά τις εκλογές, όποιος και αν είναι ο πρόεδρος και θα επισύρουν την απειλή της διχοτόμησης σε εμάς και στην Τουρκία την ακύρωση της ενταξιακής πορείας προς στην ΕΕ. Εκεί πρέπει να επαγρυπνούμε για την Καρπασία μας. Εκεί αυτό να σκεφτόμαστε εκεί όταν με το καλό γίνουν θα βρούμε λύση.

Παντελής Πίτρακκος: Ευχαριστούμε το θεοφιλέστατο για την ενημέρωση.

Απομαγνητοφωνημένο κείμενο της 17/1/2008

Θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι η υπόσχεση του Επισκόπου μας είναι σταθερή και αμετάβλητη. Θα παρακολουθούμε από κοντά.

Αιωνίως Ριζοκαρπασίτης
21/9/2009

___________________________________________________________________________________________________________________________

Καταστατικόν και Ειδικοί κανονισμοί Ιεράς Μονής Αποστόλου Ανδρέα

Επειδή σύντομα θα χρειαστεί να κάνουμε επίκληση στο καταστατικό της Ιεράς μονής του Αποστόλου Ανδρέα, θέλουμε να σας μεταφέρουμε αυτούσιο το καταστατικό όπως συνομολογήθηκε και υπογράφηκε από τον τότε Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Κύριλλο και τη διαχειριστική Επιτροπή Αποστόλου Ανδρέα, την 1ην Ιανουαρίου το 1926.

Φαίνεται ότι κάποιοι θέλουν να παραβιάσουν και να αλλάξουν το καταστατικό αυτό όπως και το καταστατικό της Εκκλησίας της Κύπρου. Κάποιοι μπορεί να θέλουν να κάνουν τσιφλίκι την Εκκλησία και την περιουσία της και να αφαιρέσουν το λόγο από κάθε λαϊκό χριστιανό.

Αυτά προς το παρόν και θα επανέλθουμε.
20/11/2007

"Αιωνίως Ριζοκαρπασίτης"





































 


English


Ελληνικοί Ραδιοσταθμοί
 

 


Οι εφημερίδες έγραψαν για το Ριζοκάρπασον


Σχολιάζουμε, Κρίνουμε, Επικρίνουμε



Ευρωπαϊκή Ένωση


Κυπριακή Δημοκρατία


Ανακοινώσεις


Έφηβος Βουλευτής



Πρώτο Κουδούνι


Γιάννης Μανιταράς



Κινηματογράφος Λουϊζιάνα

Για χρήση οποιουδήποτε περιεχόμενου επικοινωνήστε μαζί μας. © 2010 Copyright Εκδόσεις "ρο"
Επικοινωνία - Email
Επισκέψεις από: 11/10/1999